Thursday, March 21, 2013

Allah makbulkan doa saya..

Assalamualaikum..

semalam sebelum lelap mata,
saya perasan yang handphone saya dah out of battery,
nak charge tapi charger di office,
cari handphone suami, tak ada,
rupa-rupanya handphone suami di bawah, di porch dan di dalam kereta..
saya pandang jam di atas meja di tepi katil, dan jam tue pun dah kehabisan bateri..
tertanya-tanya macam mana saya nak bangun esok pagi? tanpa alarm di sisi mesti saya akan lajak tidur..
berbekalkan jam di tangan, saya berdoa dan bertawakkal..
tepuk bantal tiga kali dan doa dalam hati..

Ya Allah, semoga aku dapat bangun pukul 6 pagi esok..

pagi tadi, mata tercelik..hati dah cuak..dah pukul berapa nie?
tengok jam di tangan..
subhanallah..6.03 pagi..tak lama terus saya dengar azan..
azan subuh yang sebelum nie jarang-jarang dapat saya dengar..
Alhamdullillah..
Allah makbulkan doa saya..

p.s May Allah bless..







No comments: