Wednesday, April 11, 2012

Book:Biografi Agung Rasulullah SAW

Assalamualaikum Friends, :)



Sebelum start nak tulis entry, izinkan sy mengucapkan takziah utk saudara2 kita di Acheh atas musibah yang jadi petang td. Gempa bumi kuat 8.9 skala richter mmg menakutkan. Bayangkan gempa bumi tue mampu membuat kita turut terasa kesannya even kita jauh beribu2 batu dari tmpt kejadian. Bayangkan mereka yang betul2 di sana. Dengan kesan trauma yang jadi ketika taun 2004 masih kuat dlm ingatan, musibah nie mampu bagi kesan yg dalam buat mereka..

takziah warga acheh!


ok back to main topic. actually saya nak promote buku nie :D






BIOGRAFI AGUNG RASULULLAH SAW, karya Rusydi Ramli Al-Jauhari. Penting untuk diingatkan yang Rusydi Ramli Al Jauhari bukan anak Norlia Ghani tue tau :)


sebagai orang islam yang mencintai rasulnya, memang bagi sy, wajib untuk kita miliki buku nie. Seriously, buku nie must read. Sesuai dengan pengedar buku nie Mustread sdn bhd :D

memang kita wajib baca, sebab contain dlm buku nie, masyaAllah membuatkan kita lebih mengenali rasulullah. Cara nya, sifat&sikapnya, pendiriannya, keperibadian dan segalanya tentang rasulullah. Pedang yang baginda gunakan waktu berperang, pakaian yang digunakan rasulullah semasa hidup, rumah baginda, sahabat-sahabat baginda, putera-puteri baginda, isteri-isteri baginda dan lain-lain lagi.


dan yang menariknya tentang buku nie ialah, buku nie disertakan dgn ilustrasi. gambar-gambar yg menarik, penggunaan warnanya memang buat kita rasa seronok nak bc. Even kanak2 pun bagi sy akan tertarik untuk baca dan mengenali rasulullah.




inside the book :)


p.s penting bagi kita umat rasulullah untuk mengenali dan mencintai rasulullah supaya di padang masyar kelak kita mampu mendapat syafaat dari baginda..


pilihan di tangan anda..may Allah bless :)

No comments: