Friday, January 11, 2013

My Cook Scrapbook

Assalamualaikum..

Eh apa nie? Rajin sgt update nie Farah??Why? :P

Well, tiba2 teringin nak share one of my azam. This year and onwards I hope I can write down every recipes that I cook into a scrapbook. Since sy nie tak da lah pandai masak kan..So every time I cook seems like having sentimental value on it. So my plan is to write down all recipes that I learn from my mak, my MIL, my sisters and pakcik google and write it in a scrapbook. And it will be handwriting okey. Tak mau type2 then just simpan dalam laptop. Tak adventure :P
 Macam dulu2 waktu sekolah kita kena buat scrap book, then kita akan make it colorful, then people will get attract to read kan..macam tue la saya nak buat. So, setiap kali saya masak, i'll write down the recipe and stick the pic. Nanti2 bila ada anak, i'll cook with her or him then kami akan sama2 stick our cooking pictures into this scrap book..anak??

errr...dah jauh sgt nie..first thing..get the baby first farah! :P

Well, people said we never know until we try kan..Why not. Dalam kepala nie dah macam2 idea keluar, but then sampai kedai buku..all my imagination seems like running or hiding somewhere.. terus blank a.k.a kosong kosong..macam lagu najwa latif. :D tak apa..still have time.. slow slow kayuh farah.. lets the dream comes true..chaiyok!
In shaa Allah..doakan saya ya..



“If your dreams do not scare you, they are not big enough" ― Ellen Johnson Sirleaf


My Scrap book would be like this..tapi bukan yang nie tau..the idea would be something like this.. thanks pakcik google for useful info :)


And my cooking.. :)


 

Chicken Chop with mesh potato, french potatos and hotdog black pepper sauce. 



Home made Pizza  



Spaghetti bolognese with homemade sauce



Udang masak patani



Baget best je kan..tak pa la..for own use only..bukan nak publish pun.. :D
So doakan la supaya dapat sy realisasikan impian saya nie..

May Allah bless..

2 comments:

LanaBusyBee said...

sejak keja intel, terus speaking tuuuu...untunglaaaaaah :P

farah fazrin said...

hahaahahaha..tunggu reja nurse kt saudia arabia..aku cakap arab pulak lepas nie..hehehe