Sunday, May 31, 2009

wanita kini..

hmm..lepas kontroversi yang melanda waheeda..penyanyi wanita yang pernah aku minat dulu memaksa ak untuk berfikir..apa yg dh terjadi dengan wanita kini. hmm..sedih bila baca satu-satu keruntuhan rumahtangga yang berlaku pada masa kini. bagi suami isteri yang dh mempunyai anak..mcm mana nasib anak2 nnti? dari sari ke sari kita dengar kes penceraian berlaku..dan dari kajian yg dilaku kan memang x dapat dinafikan punca utama yg berlaku penceraian disebabkan orang ketiga..
hmm..kadang aku terfikir..salah wanita kini atau salah lelaki kini? kenapa wanita-wanita atau pun lelaki ini tidak dpt berfikir yg hidup kita nie ada hukum karma..what goes aroun comes around...ari nie kt wat dkt org..arie nie si suami tue boley wat kt isteri dia..xmustahil esok dia boley wat kt kita..kt wanita kini yg menjadikan diri kita terlalu murah sehingga mengorbankan kebahagiaan hidup wanita lain.


betul..setiap yg berlaku ada hikmahnya..betul jodoh pertemuan ditentukan oleh Yang Maha Esa..dan kita jugak kena ingat dan sentiasa beringat yang setiap yg berlaku adalah ujian kepada kita..bagaimana kita nak handle sesuatu ujian yg dtg kat kita..klu dh sah2 kita tau itu suami org,perlu ke kita rapat ngan suami org itu..klu kt dh tau lelaki itu sudah berkeluarga, perlu ke kita terlebih berurusan dengan lelaki itu? wanita kini yg masih ubujang, hargai la hidup kita..jgn jadikan hidup kita taruhan dengan mempetaruhkan kebahagiaan org lain..






memey suhaimi dikaitkan dengan norman hakim bekas suami abby abadi sehingga di tangkap khalwat. sehingga kini perbicaraan mereka masih tertangguh. memang aku marah, memang aku rasa sedih. sebagai wanita aku seolah-olah dapat merasakan apa yg dirasakan oleh abby. betul atau x hanya norman hakim dan memey yg mengetahui. dan yg Maha Mengetahui Allah SWT.






fasha sandha pelakon wanita yg x asing masa kini. segala nya dia ada. dari segi rupa, tubuh badan, lenggok suara, bakat. malangnya dia x gunakan dengan betul. dia cemari diri dia dengan gosip dan kontroversi yg hampir memusnahkan kerjanya sendiri. dia dikaitkan dengan bekas suami nora danish. dan yg paling sedih nora danish diceraikan ketika dia disahkan hamil 3bulan..what type of man is he? agaknya si bekas suami nora danish nie kekurangan satu organ dalaman kot..dia x da hati. thats y dia layan nora danish cm 2..hmm...wanita kini...





waheeda wassini..what happened 2 u sis? kakak betul2 mengecewakan kami peminat kakak dengan kontroversi yang melanda diri..waheeda seorg wanita bertudung, menutup auratnya dengan sempurna, ikon remaja masa kin..malangnya dirinya di hambat kontroversi yg amat-amat mengecewakan peminat-peminatnya..waheeda sering menafikan perhubungan istimewanya denga ustaz akhil hay..malangnya setiap kali menafikan setiap kali juga perbuatannya yang mengaitkan dengan ya ustaz akan tersebar. crita tgk wayang, crita bergamabar di tepi pantai di waktu mlm dan akhir sekali apabila isteri ustaz sendiri membuat kenyataan bahawa mereka bercinta tersebar. dan dlm proses menfailkan cerai. waheeda dan ustaz akhil hay masih terus mendefend diri mereka yg mereka xda apa2..ya ustaz..tidakkah anda sedar bahawa anda sedang di uji oleh Allah taala untuk melihat ketaatan anda kepadaNya..diri anda yang anda kata anda berhijrah kepadaNya..benarkah anda berhijrah..jika benar anda benar-benar mempunyai niat untuk memperisteri kan waheeda, dan anda yakin berlaku adil maka tunjuk kan lah contoh yg baik untuk di ikuti oleh masyarakat kerana anda adalah ikon masyarakat. dan waheeda jika benar anda tidak mempunyai hubungan dgn ya ustaz, buktikan la diri anda benar..jauhkan la diri kita dengan pekara yang boleh mendatangkan fitnah..itu suma kita org islam tau..btl x kakak waheeda? tp kakak x buat yg itu..knp kak? syg nk lepaskan hubungan dengan ustaz ke? saya xslhkan isteri ustaz klu di tmpil wat kenyataan begitu sbb dia hnyalah wanita biasa, dia bukannya siti aisyah r.a dia juga bukan fatimah az zahra r.a. diri dia wanita biasa yg apabila dilakukan oleh suami, dia mempunyai hak untuk menuntut kebenaran..

wallahualam..

dan saya hanya wanita kini yang mengharapkan kehidupan saya yang aman damai dan rumahtangga yang bahagia utk selama-lamanya...amin..








2 comments:

Labyrinth said...

ops...
Salam ziarah...
ttrik dgn rtikel ni..
yup dnt judge book by its cover n dnt judge prson wdot knwng them vry well...
wah spiking london i...
Ntah le puan fzrin, org kai 2dung ka x kai 2dung ka sumer ssh djgka.. yg kai tdung x smstinya suci n bek cm si cik waheeda 2 lar...
Tp kta susah nk tau apa yg bmain dhti prosak2 rmh tgga ni kan? gpun tpuk sblh tgn xkn bbunyi gtu..
Allahuaklam...

ops tpnjg lak bicara..
tulah yg nmpk indah, lwa, n cntik x smstinya suci gtu.......

pn fAzrin in d h0use said...

thanks for the comment :) itula dlm hal nie masing2 kn take part.jgn saling tunjuk menunjuk..bak kata org tunjuk satu jari ke org akan balik lagi 4 jari ke kt..btl x? sm2 berdoa kt dijauhkan dengan suma nie..amin..