Monday, June 8, 2009

journey :Kuala Lumpur..

weekend baru nie aku n my hubby pegi jln2 ke k.l. actually aku teman azrin je sbb dia ada appoinment kt sn..since azrin x brape cekap jln kt sana, aku la konon2 navigatornya sbb aku biasa ngan kl..huhu..snbrnya aku pon buta jln kt sana.sbb slalu klu ke sana, aku cuma passenger ja..kami bertolak kul 1.00 pg..actually nk tolak awl..tp my azrin ckp dia nk tdo dl..so aku smbl2 tggu dia tdo tue..aku kemas umah sket sbb nk tgglkan umah..azrin ckp suh kejut kul 11..tgk jam baru kul 9.30..hmm, nk wat ape lagi ye..? umah dh sapu, pinggan dh basuh, dapur dh mop, bj dh iron..last skli aku tgk tv smbil tggu ms nk kejut..di sebabkan letih sgt kot ngan aku2 skali tertdo.. :P dan bijak pandainya aku..aku lupa kunci jam..hahahha..seb baik aku sedar..tp sedar2 dh kul 12..alamak..smbhyg blom,kejut ein pon blom..aiyak!!cpt2 aku kejut dia..dia pon membebel sbb sepatutnya kul 11.30 dia kena jumpa kawan dia nk amik tualang honey tue..dia takut kawan dia dh tertdo..so kelam2 kabut masuk brg dlm kreta segala...time to bergerak...wah!first time jejln waktu mlm..sblm nie slalu berangan je..quite excited..huhu..tp aku takut gak..mn la tau kt tgh2 highway sat lg..ada bnda terbang cm dlm crita jgn pndg blkg ke..grr..ngri ah..
KL.....here we come!!...
dlm kul 2.30 tue berenti mkn jap kt RnR bukit gantang..mata mamai2 selera pon hilang..tp teman ein sbb dia lapar..pas2 perjalanan diteruskan lg..aku dh jnji ngan ein nk teman dia drive..utk hilangkan ngantuk aku pon tgk movie..crita jumper..tah apa2 la crita tue...xphm aku..maybe sbb aku ngantuk so xbrapa leh focus sgt kot...smbl 2 smbg2 ngan ein tkut dia ngantuk..mata aku xbrani melilau sgt tkt nmpk bnda x diingini..heheh..penakut la..tp di sebabkan aku dh xmmpu menahan ngantuk akhirnya aku pon tertdo..sedar2 dh smpai tol jln duta...hahaha..btl2 teman 2..tgk jam awl lagi..br kul 5..nk pegi umah cousin aku pon rs cm menganggu lak..xpela..tggu dl..ein pon tdo jap..aku pon smbung tdo..tpt kul 7, cousin aku dh kol..
cousin : salam kak cik, hg kt mana?
aku: kt tol jln duta..aku xtau nk p umah hg la..lupa...pg2 nie otak xdpt berfungsi.
cousin: hang amik higway duke, ikut signboard p gombak.exit gombak nnti kol aku blk.
aku : brita di terima..roger n out..
tuttt..
so aku dan ein teruskan pjlnan kami..cian ein..kul 11 sat lg dh ada appointment lg..takut ngantuk plak..tp aku tgk dia steady ja..okla kot..
sampai ja umah cousin aku..rht2 sat pas2 kami gerak p tmpt appointment ein..ein ada 2 appoinment ari nie. kul 11 kt ampang park, kul 3 kt flaminggo hotel. mmg redah ikut signboard ja sampai kt tmpt suma tue..tue pon atas jasa cousin aku yg tercinta gakk..hehe..
settle suma hal, kami gerak p shah alam lak..jumpe cik lin comot.. :P hehe..jgn mara ye lin..dia nk beli madu..so jmpe kt giant..tue pon jenuh sakit kepala cr jln gi shah alam seksyen 27.last2 smpai kt giant.giant2 pon giant la..jnji ngan lin..sambil tggu lin kami sempat menghadap makan tghari kami atau lebih tepat lg makan petang.sbb waktu kami mkn jam tnjukmkul 6.30 ptg..xsmpt nk mkn tghari td..mana ngan jam, cari jln x jumpa, sesat, ngantuk, letih..so keadaan dlm keta agak tegang td..xberani nk ajak mkn.even aku dh lapar.hahahha..dh boley mkn barula keadaan back to normal walaupun x 100%.
lepas jmpa lin, kami gerak balik ke kl sbb dh jnji nk tdo umah abg jon iaitu abg ipar aku atau lebih tepat lagi abg ein.heheh..satu hal lagi nk cari jln gi keramat lak..mmg keramat btl..nsb la suami aku nih cekap gak igt jln..maunye x, dpt assistant yg pandai cm aku nih..xpyh beli navigator suma tue..hehe..ikut2 signboard dan petua dari abg jon smpai taman masuk umah dia..sbb mlm kan..aku xnmpk signboard tmn tue apa..xpe nnti aku tnya abg jon k. abg jon lak bwk kami p mkn kt kg baru.ada satu seafood kat situ..mkn lg..alamak gemuk la aku cm nie..dh la tgh sihat nih..hahaha..
esoknya tue kami bertolak balik,singgah kl shi shi( klcc) bak kata amar..amar 2 anak buah aku..suka sgt ngan kl shi shi tue..ramai gler..ah xkuasa aku nk duk ctu lelama.sesak nafas rasa..lepak jap ctu..terus kitaorg mulakan perjlnan utk blk..singgah ipoh jap mkn dan beli roti delifrance 2..ein suka roti tue..sggp singgah jj ipoh semata2 nk bl roti 2..abg abg..sampai kt bukit gantang aku dh ckp singgah isi minyk bl aku tgk meter cm dh nk ujung2 nyawa..dia ngan konfiden nye ckp.."ckup la syg..jgn kata jawi, aloq setaq pon smpai lagi nih". aku pon mls nk ckp pa pa lg..dh dia ckp cm 2..nk dijdkan crita lepas je exit bandar baru tetiba keta dah terhinggut2..aku tgk muka ein dh agak cuak..aku cm dh boley agak dh apa yg bkl berlaku...keta makin slow slow slow dan terus berhenti...nah!! aku dh ckp dh..
" eh abg, kita dh sampai aloq setaq ek?" nada2 perli..geram btol aku..org ckp xnk dengaq.aku mmg dh mls nk ckp apa..nk bebel pon xgna.bnda dh jd..dia sengih2 ja..eii geram btol.nsb baik si rabiah ada kt bndar baru..aku pon mntk tolong rabiah..nk jd crita rabiah blk jitra mkn kenduri..waaa..cm nk nangis ja rasa..ein mmg xda kawan kt kawasan 2..seb baik rabiah mntk tolong kawan dia antar mnyk kt ktorg..alhamdullillah..dpt la kami terus perjalanan balik..kul 8 mlm kami pon sampai ke umah..homeSweetHome..
special thanks to:
fiza my cousin - for all ur helps. tumpangkan umah sat..temankan aku dan ein..tunjukkan jln kt kami dan lain2 lagi.
abg jon dan kak ina ( abg ipar dan kakak biras ku) - belanja mkn..sedap mkn kt situ..tumpangkan aku dan ein tdo kt umah dan lain2 lagi.
rabiah dan ajak - tolong panggil kawan utk tolong aku dan ein di tgh2 highway.
pak cik rosli - bawak minyak kreta utk kami.
dan suma yg telah menolong kami secara langsung dan x langsung. maaf klu lupa mention nama..
oh!!xpecially to mak..thanks tolong kak cik n to fairuz jugak. :P
writing comes with journey
p/s pastikan anda merancang perjalanan anda..
wasalam

No comments: