Sunday, June 28, 2009

nikmat tdo

hmm..hari nie aku terpanggil utk menulis anugerah Allat ta'ala yg terindah iaitu nikmat tdo.semalam baru blk dari makan kenduri sedara mak aku kt seksyen 2 shah alam. seharian atas keta dari kedah ke kl memang memenatkan. dan dari kl blk ke kedah dua kali penat. dengan rehat x cukup, tdo xckup membuatkan hampir 3/4 dari tenaga aku hilang kt highway... :P

sepanjang jln, aku teman abg aku berborak memandangkan dia yg drive. sbb abg aku nie mudah mengantuk klu xda org teman dia bersembang. nk pulak waktu 2, waktu mlm memang la senang ngantuk. mesti tertnya knp xborak je ngan azrin? kan biasa nya lelaki ngan lelaki nie lg bnyk bnda nk borak..nie di sebab kan yg my azrin 2 seorg yg pendiam. mmg xda topic la abg aku nk borak.

dlm hati aku, aku xsbr sgt nk jmpa katil..cpt la smpai wahai abgku..mata aku nie dh mcm kn gam uhu.makin lama makin kuat dia melekat antara satu sm lain. dari satu topik ke satu topik aku ngan abg aku berborak. yg sedap tdo smpai meleleh air tdo adalah suami dan mak kesayangan aku..sbr je la..yg abg aku nih mmg ada ja topik nk ajak smbg. dari hal politik, hal abah, hal bisnes dia sampai hal bergosip pasal adik aku iaitu fairuz. dan last sekali akibat xtahan sgt ngan lekatan gam uhu nie aku pon xsedarkan diri smpai ke autocity juru..

abg aku antar aku dan azrin ke juru coz ktorg park keta kat sn. masuk ja dlm keta, azrin tnya nk mkn mc d x..sbb aku nih mmg pantang jumpa mc d.tp aku dh xkisah mc d ke mc chicken ke mc flurry ke mc apa2 ke xkisah la.yg aku kisah ialah katil aku yg empuk lg lembut 2. dia ckp klu xpntg tgk mc d aku xpnh tolak, nie la first time aku tolak dia ajak mkn mc d.

"knp syg xmau mkn? xsihat ke?"azrin tnya aku. "xmaula ngantuk"
dia pon membalas " abg xngantuk pon. jom la kita mkn"
" mmg la xngantuk, dh knyg mkn dlm mmpi td smpai meleleh2 air liur 2"
azrin dengan wajah yg cute tersengih2 dengan jwpn aku..
"ngantuk la syg. syg ngan abg ijan sembang rancak sgt. abg xtau nk interrupt apa"
aku dh agak dh..alahai suamiku.. :P

tepat kul 11.55 mlm kami pon selamat tiba di rumah..homeSweetHome..
ikutkan hati nk ja aku berjumpa ngan katil aku dan mengabaikan perkara2 lain. tp aku ada tnggungjwb yg lain yg perlu aku settle kan. so berbekalkan semangat yg kuat aku pon bersihkan diri dan s0lat..alhamdullillah. selesai..

oh katil!! i missed u so much..

dengan lafaz "bismikallahhummaahyawaamut". aku selamat berlayar...indahnya nikmat Allah..

p/s : Salah satu hak yang harus dipenuhi oleh tubuh dan mata adalah tidur. Tidur merupakan salah satu bentuk nikmat Allah swt yang tiada terkira nilainya. Adanya nikmat tidur yang
dianugerahkan Allah swt telah memberikan banyak hal kepada manusia. Entah bagaimana
jadinya jika Allah swt tidak menganugerahi manusia dengan nikmat tidur tersebut, boleh jadi
manusia akan menjadi makhluk yang paling buruk dan menderita di dunia.

No comments: