Monday, June 22, 2009

LOVE:HAPPY FATHER'S DAY

21 JUne every year is a special day for everyone called FATHER.
orang akan selalu cakap setiap hari adalah hari bapa, setiap hari adalah hari ibu, setiap hari adalah hari kekasih n bla bla bla..tp bagi aku apa salahnya klu kita pilih satu hari utk kita raikan hari tersebut..klu hari-hari adalah hari bapa x kan setiap hari kita beli kek sambut hari bapa, xkan setiap hari kita wish hari bapa? klu setiap hari org ckp hari ibu, kedai kek akan bertambah maju..klu cm 2 aku pon nk bukak kedai kek la..hahhaa..dan org ckp xbaik sambut hari kekasih 14 feb.aku setuju sebab 14 feb ada sejarah dia tersendiri bg org cristian..tp apa salahnya kita pilih satu hari yg special utk kita smbut dengan org yg kt syg. tanda kt menghargai org yg kt syg? bkn ke kasih sayang kt kena show? show ur love to your lover..ini la hari-hari yg kt smbut dgn lover kita..father's day, mother's day, lover's day n etc. wah pnjg lak aku bebel..actually aku nk kongsi crita..sebuah crita...
memandangkan semalam adalah hari bapa, aku nk kongsi sedikit crita pasal aku dan abah..
actually aku dan abah memang tak rapat. ini di sebabkan waktu aku kecik2 dulu abah seorg yg sangat garang dalam mendidik kami adik beradik. dan abah juga seorg yg sangat sibuk orgnya. so tanggungjawab membesarkan kami adik beradik jatuh kepada mak. nie bukanla bermaksud abah x bertanggungjwab dlm membesarkan kami..abah tetap seorg yg bertanggungjawab menbesarkan kami. cuma tanggungjawab tu lebih kepada mak. aku igt lg dulu kecik2..dengar ja keta abah masuk parking, aku dan adik yg ketika 2 sedang asyik tgk tv akan terkedek2 berlari masuk bilik berpura-pura baca buku..hahaha..kelam kabut doh amik buku baca..abah aku nie ada power yg begitu dasyat smpai kan baru ja dia jegil mata besar tanda dia marah , aku dah rasa nak terkencing.hehehe..buat satu masa yg dia lapang dia berminat nk wat spotcheck terhadap segala homework yg ada itula masa yg aku rasa mcm aku jumpa guru besar. :P
aku igt lg dulu..aku memang xrapat sgt ngan abah...abah garang..waktu aku kecik2 dl, xslh aku waktu aku darjah satu..aku nie dl boyish sket..waktu kecik2 aku nya kwn suma lelaki..waktu darjah satu..aku penah ikut kawan2 aku mntk sedekah kat tgh town..bwk satu kole hehe..p tgh pekan mntk sedekah...dapat 50sen waktu 2 dpt bl ais cawan..mmg dl bnyk sgt la 50sen 2..ada kawan2 abah aku knl aku p bgtau abah aku..apa lg..blk ja abah aku ptg 2 dari keja...mmg teruk la aku kena..ikut dak laki satu hal tp yg abah naik angin tue mntk sedekah la..tali pinggan kena tgh belakang..menangis2 aku dl jnji xmau wat dh..hehehe..tp sat ja..baik ja sakit aku ikut lg kawan2 laki aku p pnjt pokok, main guli dan mcm2 lagi..pendek kata aku mmg xduk umah..knp aku x kawan ngan dak pompuan ye??
1) dak pompuan nie kuat dengki.asik2 xnk kawan..asik2 xnk kawan..fed up aku.
2) sket2 nk nangis..leceh la..
3) main permainan x mencabar minda langsung...ada ke ptt ajak aku main masak2..plzzz!!jatuh imej aku..hahah
tp abah ttp sabar ngan kerenah aku..aku igt lg..aku wat2 tdo ja mlm 2..abah mntk mak sapu mnyk kat aku tmpt aku kn pukul siang td..tp sbb time 2 kecik lg..hati nie x terusik pon..aku rs abah xsyg aku..pukul aku smpai sakit2..
sedar x sedar masa berlalu..aku makin besar..tp aku ngan abah mmg tak rapat..aku ckp ngan abah bl abah tnya xpon bl nk mntk duit sbbnya mak xmau kompromi lansung..br nk bukak mulut mntk tlg mak mntk duit kt abah..mak dah ckp.. "nk duit mntk kat abah sendiri..mak x keja mak xdak duit. no compromy"..ala....
bl aku dh masuk asrama, lg dasyat hehehe..aku kol abah bl xdak duit ja..yg lg best tue aku akan sediakan dialog utk berckp siap2.."abah..kakcik nk mntk duit boley x?" eh xboley2..direct sgt.. "hmm..assalamualaikum abah, abah sihat? abah, err boley x abah tolong bank in duit kat kakcik?" hmm ok la cm nie..pas 2 berbekalkan 20sen aku pon kol abah..tp yg best 2 20sen yg aku masuk kt public phone 2 still ada lebih bl aku dh selesai ckp ngan abah..hahaha hebat kan..cuba klu aku kol mak, sure rm 2.00 pon xcukup..
tp abah tetap abah...garang cm na abah pon, tnpa abah xmungkin aku jd aku sekarang..masa demi masa, semakin aku dewasa semakin aku menghargai insan yg bergelar abah..aku sedar tnpa abah xmungkin kami adik beradik berjaya mcm sekarang..sekarang abah pon dah tua..opss..abah xbg sebut tua, abah suh ckp dia senior bkn tua..hehe pa pa je la abah..abah pon dah x garang cm dl..wpun kadang2 angin carlifonia dia mai, aku tetap terhutang budi dan terhutang kasih syg ngan abah sampai hujung nyawa..aku tetap berbangga ngan abah..
abah, happy father's day..
sebaris perkataan yg xmampu aku nk ckp depan abah smpai bila-bila..
abah..kak cik syg abah..
we love u forever..
thanks for glittering my life..semoga abah sentiasa sihat dan sentiasa dalam rahmatNya...amin...
lots of love..
kakcik..
p/s sygila kedua ibu bapa kita sementara mereka masih bersama kita....sesungguhnya tiada harta yang lebih berharga dari kasih sayang ibu bapa kita..

No comments: