Wednesday, June 24, 2009

how to be a winner?

aku terpanggil nk menulisa pasal nie di sebabkan tetiba ja aku teringat psl satu frasa omputeh nih..

if u want to be a winner
u must walk like a winner
talk like a winner
eat like a winner
think like a winner
sleep like a winner
and everything must like a winner

then aku terpikir, dengan meniru setiap aktiviti seorg yg berjaya mmpu ke kita jd berjaya..?
cth aku amik seorg yg berjaya mcm aaron aziz..knp aaron aziz? sbb aku minat dia..hehehe
klu la seseorg tue berjalan mcm aaron aziz, berckp cm aaron aziz, mkn cm aaron aziz, tdo cm aaron aziz dan segala mcm aaron aziz, xke kita akan ada dua aaron aziz..btl ke dgn cara 2 kt akan jd seorg yg berjaya? hanya dengan meniru setiap aktiviti seorg yg berjaya kt akan berjaya?
hmm..atau sebenarnya aku xphm frasa omputih 2 yg sebenar?

org ckp bl kt jatuh dlm perjalanan, kt kena bgn dan terus berjln tp mcm mana klu kt cedera waktu kt jatuh 2? dan kt gagal utk berjln lg..adakah kt digelar sebagai seorg yg gagal? sedangkan dihati kt, kt nk sgt smbg berjln tp keadaan x mengizinkan..cm na nk wat ek??

ari nie mood aku sgt lain..ntah knp aku terasa aku seperti org yg gagal..aku gagal nk uruskan apa yg ptt aku uruskan sdgkan selama nie aku berusaha nk smpai ke thp yg aku smpai sekarang nie...tp skrg, waktu nie....aku terasa aku seorg yg gagal...im failed in emotional management... :(

No comments: