Saturday, October 2, 2010

avocado juice

avocado juice or also known as Jus Alpukat adalah antara minuman yg terkenal kt Indonesia..kebetulannya waktu kt Melaka, aku n family bersarapan pagi dekat restoran padang yg btl2 located dkt tgh town Bandaraya Warisan Dunia tue..

sebelum nie aku cuma baca ja pasal jus alpukat segala nie..langsung xleh imagine mcm mana rasanya sbb buah avocado pon aku xsuka makan..nie kan pulak jusnya..tp sbb kan aku telah membaca dlm novel seribu kali sayang ari 2..asik crita pasal jus alpukat ja..tingin gak nk merasa jus tue..tmbh pulak di salut ngan chocolate..wahhhhh....menarik!!

masuk2 restoran 2..bnda pertama yg aku ternampak banner pasal jus nie..apa lg..tnpa mengira cm na rasanya..terusla aku order..

ehsan pakcik google..bateri kamera abis dat time..rugi2..

hmm..apa rasa???

well...sedap..hehehe...tp..may be xkena sgt ngan selera aku..pekat sgt..rs cm melekat kt anak tekak..ke org tue yg tak reti wat ek..hmm..tp aku rs mmg rasanya cm 2..cuma ngan selera aku ja..x brapa..tp bl kena tang choc tue..sedappppp...tpkan menurut pelayan restoran 2..buah avacado bnyk khasiatnya..sbb tue org indonesia bnyk lawa2..sihat2..kata pelayan tersebut..yeke??? ye kot..tgk la BCL, nia ramadhani, cahaya bukan nama sebenar..tettt..aku lupa nm penuh dia..oki setiana dewi..suma cantik2..

antara khasiat yg di nyatakan oleh beliau ialah..

halus kulit
hilang lenguh2 badan
mengurangkan kolestrol
mengelak sakit jantung..
ada la lagi dua tiga..aku x igt sgt..aku igt tang menghaluskan kulit ja..wink!!!

tp..nm pon buah2an..ada ke yg xda khasiatnya??suma ada kan...

tp..aku rasa nk try google cari resepi nie la..tingin pulak nk mnum..

No comments: