Monday, August 24, 2009

ramadhan..

ari nie adalah entry pertama sejak masuk ramadhan.alhamdullillah..dh tiga ari dh berpuasa..nasib la puasa jatuh ujung mggu..dpt la aku sambut puasa for the first time dgn azrin..btlla kan org tua2 ckp..bl kawen kita dh menuju ke satu fasa yg sgt lain dari berpuasa..satu tgungjawab yg kt perlu utamakan..first time pegi terawikh berdua..sama mcm selama nie aku selalu bygkan..alhamdullillah..aku dh lalui salah satu impian hidup aku..masuk hari pertama aku puasa ja aku dh pikir memikir apa ptt aku masak ptg nie..mklm la first time kena masak sendiri..dh 2 kena masak tuk suami lak 2..dan perkara paling merisaukan aku..aku nk rasa xboley..mmg la boley rasa..tp ujung lidah je..mslh aku nie..klu dh nm merasa mau satu sudu aku telan.hehhe..thats y la aku agak kerisauan nk memasak bulan puasa nie,..bukan ari pertama ja aku dh mula risau nk msk apa..sejak 2 3 ari sblm puasa aku dh mula mendownloadkan segala bagai resepi masakan.. :P

dan ketika saat nie barula aku rasa bermaknanya kata2 mak..

"ha! time mak masak pi duk depan..xpyh tolong..nnti klu dah kawen jgn telepon mak tnya nk masak tue cm na nak masak nie cm na"

mmg btl la kata2 mak..cm na nie nk telepon tkt..tkt kena bebel..hehe..last sekali berbekalkan azam yg kuat aku pon mula menilik2 menu yg nk dimasak..disebabkan en azrin ckp dia nk mkn nasi dan lauk fav dia adalah ayam..aku pon pilih nk masak ayam nusantara berbekalkan resepi yg didownload dari internet..wah!

so first day..menunya adalah :
main dishes:
nasi putih
ayam nusantara - lebih kurang cm rendang ayam
ikan masak asam pedas nyonya
ikan goreng


side dishes:
samosa goreng
puding marble
soya cincau
percaya atau x..pn farah memasak suma makanan diatas dengan sendiri..for the first time di bulan puasa..alhamdullillah..walau terkurang dan terlebih rasa...bila tgk suami mkn dgn seleranya..penat suma dh terbang ke negara china.. :P


percaya atau x..perkahwinan akan mengubah seseorg..ptt la Allah menyuruh setiap hambanya utk berkahwin.. :) Nabi Muhammad SAW suka akan umatnya yg ramai..


p/s sebelum terlupa..happy birthday mak!!yg ke 51 taun nie.. opss!! semoga kebahagiaan akan menjadi milik mak..insyaAllah..


PN SHARIPAH RADZIYAH BT AHMAD.



No comments: