Friday, December 18, 2009

Malaysia menang!!

akhirnya setelah 20 taun menanti pingat emas dari pasukan bola sepak malaysia...akhirnya kita menang juga...dan sebenarnya juga aku nie bkn la peminat bola sepak sgt pon..tp disebabkan 20 taun menanti..aku tgk la jugak siaran langsung kat TV3 td..well, honestly, they did a very very good job especially bahagian pertahanan...first half td x dinafikan vietnam serang bertubi2 di bahagian pertahanan..tp pergh...malaysia pnya bertahan smpaikan boley dikatakan geng vietnam psiko gak la..huhu...at first 2, aku, ain n syuhad tgk kt shasha..da kebetulan kami mkn kt sn after blk dr lab td...waktu start game keadaan kt shasha agak terkawal bl hnya suara yg kedengaran sekali sekala je..tp masuk ye lebih kurg suku game...mula la audio tmbhan dari shasha kedengaran..hehe...smpaikan abg sebelah meja ktorg 2 da berdehem2 menandakan dia terganggu...sapa lg punya audio klu bkn dari aku dan syuhad yg tersgt la excited tgk bola...ain kira control lg la...

"xboley jd nie syuhad...xlarat da kak wan nk control2...jom blk tgk kt desa la.." aku pon mula bersuara la bila da tgk ketidakselesaan abg seblh dgn kami.
" a'aa la kak wan..kt blk tgk kt desa je..lgpon xkan kt nk duk sini smpai abis game"


sesampai je kt blok..terus aku,syuhad dan ain menuju blk tv...sgka aku xda sesape..ye la bg aku mana la ada sgt pompuan yg begitu excited tgk bola..rupa2nya da ada peminat setia menanti disitu...klu td audio ktorg terthn2..kali nie x lg...tggu punya tggu utk malaysia tembus galang lawan akhirnya dkt2 minit akhir.....GOL!!!!!! malaysia goal....malaysia goal...riuh satu bilik tv...hehe...best mmg best..


GOL kemenangan Malaysia bermula detik ini apabila percubaan Norshahrul Idlan Talaha (kiri) terkena pertahanan lawan menyebabkan bola membias sekali gus menewaskan penjaga gol Vietnam, Tan Truong Bui, semalam.
(sumber dari BH)

tp..bkn nk ckp la...pemain bwh 23 kali mmg mantap, mmg bertenaga, mmg laju, mmg kuat dan mmg handsome..hamdsome?? hehe..yes..they are.. :P dorg juga da membuktikan pemain kelas B juga boley menang klu berusaha keras...tahniah semua pemain..tahniah rajagobal..dan tahniah bola sepak malaysia bawah 23..tahniah malaysia.... :)


(sumber BH)
nikmatila kegembiraan ini kerana mereka mmg berhak... :)


p/s usaha tangga kejayaan.....fahami ayat nie kt akan tau yg ayat nie sgt valueable....bkn sekadar di mulut utk lafazkan..juga untuk dihati utk difahami dan di aplikasikan utk berjaya... :)


No comments: