Thursday, July 15, 2010

lesson plan

argghhhh....exhausted...sgt2 dan sgt..knp?? sbb di extend keja pagi selama tiga minggu lagi..xsuka!..tp dptkah di tolak bila

"Salmi, u must help me.."
dlm hati aku..adoi..aku da nmpk gelap da nie..
"yes miss lim..anything i can do for u" dlm nada paling sopan aku kluarkan ayat tersebut
"miss ang was extended her mc..her arm still not recover yet.need 3 more weeks.."
arhhhhh..aku dah gak bila tadi aku nmpk miss ang pegang sket pnya cantik kertas kecik dari hospital..huhuhu...
"erk..3 more weeks miss lim? errr..."blom smpt aku teruskan dia da nyampuk
"please salmi, u already take in half way..i dont think i can find another teacher in this short time"
aiyakkkk....3 minggu?? maknanya aku terpaksa korbankan lagi tiga minggu untuk job hunting..adeii...
tp..bila aku tgk muka miss lim yg sgt mengharap nie..x sampai ati untuk menolak..
"ok" yg tue ja aku jawab..
dan aku nmpk sinar di wajahnya..wakakak..poyo ja ayat..tp walau hati merusuh utk menolak..utk menolak x sampai ati..dan ati senang tgk boss happy..

dan selepas aku kata ya..aku telah meminta cuti 3 ari dan dia say yes...yes!!! pas nie aku nk cuti pnjg..nk p bercuti bersama suami tersayang..heheheh

kemana? ntahlah..en azrin xckp pa pa lg..yg pasti b4 puasa..pray for us k..

hmm berbalik pas aku kata yes tue kan..dengan hati senang..dia meletak segedabak keka di atas meja untuk disiapkan termasukla lesson plan, kedatangan budak2, meeting agenda..adoii..bnyknya....penat....

lesson plan tue..teacher2 lain kena gi kursus dulu blaja wat suma 2...tp aku mereka sesedap rasa ja lambak kt aku..bnyk cntik..mana aku reti suma..siap ckp kt aku..u study dulu n then rite all the things u teach the kids..huh!

pagi aku ajar dak 4,5,6 taun math n moral
ptg aku ajar bm n moral utk 4,5,6 taun gak,..
cuba byg bnyk mana lesson plan aku nk tulis setiap mnggu..dah la setiap period lak 2..

apa lagi..aku mengaplikasikan gift yg diberi pada aku untuk menulis la..aku karang2 ayat setengah muka surat buku pnjg..tah pa benda la aku tulis..aku mmg cm nie..dlm keadaan terdesak..aku dpt menulis dgn bnyk skali...

bila lesson plan perlu dihantar?
esok..
bila sy dpt suma keja yg berlambak2 nie?
semalam..

sekian..

p/s lillahitaala...ilmu pelita hidup...baru ku tau apa cikgu ku rasa main dlm kelas dulu..hukhuk

No comments: