Tuesday, January 26, 2010

happy anniversary :D

pejam celik pejam celik da setaun usia perkahwinan kami..wah...cm xpercy je begitu cepat masa berlalu..terkenang detik berkenalan, detik bercinta sampai la membw ke alam perkawinan nie..begitu Allah mempermudahkan segalanya.Alhamdullillah..dan bila da berkawen nie rupa2nya baru kt tau yg melayar bahtera umahtgga nie xsemudah nk wat tangga mahupun umah..hehe..ia memerlukan kesabaran yg sgt tnggi dlm segala hal,..da berkawen nie la baru kita kenal pasangan kt n vice versa..kadang2 aku terpk..knp waktu bercinta dl..all sifat nie xpenah aku tau..sifat dan sikap baik mahupun yg kurang xpenah dtunjukkan ketika bercinta..hipokrit kah itu?? hmm...hipokrit ke kt klu pasangan kt xtau keseluruhan sikap n sifat kt?? hmm, aku rs itu bukan hipokrit tp cuma berselindung sikap sebenar..thats all...sbb klu suma dah terserlah time bercinta..apa lg nk diserlahkan lepas kawen..cthnya mcm memasak..hehe..knp memasak? ini kerana terjadi pd aku..

waktu awal2 bercinta en husband penah tnya...
"awak pndai masa?"
"erk.....pndai..masak air, masak megi.."
"o0oo..pandai la 2"

tp untuk x menghampakan dia..aku blaja gak masak..tp sblm kawen dl..mmg aku xpenah rajin memasak..then, waktu kami nk dating dl..aku "konon-konon"nya memasak special utk dia..wat choc cake kukus..sbb dia suka choc cake..tp sbnrnya aku cuma tlg bibik wat..dimana aku hanya ditugaskan oleh bibik utk menjaga cake..tgkkan sama ada air yg dgunakan utk mengukus tue ada lg atau dah kering..heheh..at the end aku ngaku gak tue cake aku yg wat..huhu..tp sebenarnya..x...hipokrit kah itu?? tp tue bukan hipokrit bg aku...cuma menyelindungkan kebenaran..hehe..hipokrit adalah seorg yg berpura2...aku x.. :P

tp dah kawen, secara automatik aku pndai masak..hehe..bkn la pndai sgt..cukup utk mengenyangkan perut suami..membuai hati dia dengan masakan aku..wpun kadang kala bl penyakit malas aku menjelma aku akan beli segala perencah segera yg berada di pasaraya2 berdekatan dengan umah aku...aku xkisah..aku seronok memasak utk suami..

tp hipokrit sgt la tidak dgalakkan dlm bercinta...tidak boley berpura-pura dlm bercinta...if u love someone..just be urself...dont pretending..jgn hnya menjadi org lain utk menambat hati si dia..wah wah...knp kah dah tukar tajuk nie..hehe..bknkah aku tgh bercerita pasal aku dan en husband td..hehe..xpa kan kita selit menyelit sket...

dah setaun melayari alam rumah tgga...adat la bergaduh..itukan asam garam dlm umahtangga...bak kata maggi...cukup rasa....
semakin lama semakin kuat ikatan kasih...rasa syg... :) dan aku xnafikan aku kuat membebel..mana nya x..standard la lelaki..baju, stokin sesedap rasa ja nk dibaling ke sana ke sini..ke utara rumah, ke selatan rumah,...last bl nk p keja...ayat slalu diungkap..
"sayang, stokin abg mana"

aku da tau sangat dh...dl time bercinta mmg la xtau..cm na nak tau..xduk skali..heheh...so tue pon bkn hipokrit kan... :P seronok berkawen rupanya...segala cabaran wat aku n en husband semakin kuat menghadapinya..insyaAllah.. :)

happy anniversary 1 to me myself n my en husband :D

nk ltk title apa nie??

p/s djang slalu bertnya knp suka letak en husband en husband..? knp x letak nm ja? jwpnnya sbb dia suami kak wan!! :)

3 comments:

LanaBusyBee said...

happy aniversary wan salmi n fazrin ^^...wah sat ja kan, aku rasa mcm baru ja pi makan kenduri hampa berdua, semoga cepat dapat baby ek, bak kata tunang aku, rezeki jgn di tolak, nnt susah nk dapat ^^h

Mohd Farid said...

Assalamualaikum,

Semoga sihat sejahtera, saya ingin mengajak anda membaca dan menyebarkan kebaikan. Silalah ke:

http://www.faridrashidi.com

farah fazrin said...

dear ruby,
hehehe....mekasih2...tue la aku pun cm xsgka cpt ja dah setaun.alhamdullillah....masih berusaha nie...hehe...btoi2..ang nnti jgn plan2....umoq kt pun bkn mkin muda..hehe...