Sunday, May 9, 2010

happy mother's day :)

selamat hari ibu buat semua ibu2 di malaysia dan di luar malaysia terutamanya wat mak, mak mentua, kakak n kak ida..aku ja yg xjd2 ibu lg..huk huk...sedey :(
anyhow, pergorbanan suma ibu2 xmungkin dpt di lupakan oleh sekalian anak2..andai ada yg lupa, sila lempang mereka utk mengingat kan balik jasa ibu...

nk crita sket pasal mak aku..sgt2 special orgnya..

nama: Sharipah Radziyah Bt Ahmad
tarikh lahir: 24/8/58 (nk bg adiah boley melalui anaknya ini...tettttt!!)
tempat lahir: Kg Kuar Jawa, Alor Janggus, Kedah (ya, mak sy berdarah jawa)
hobi: menjahit, memasak, berkebun, bermain dgn cucu
profession: surirumah yg berjaya

kenangan waktu aku kecik2 dl yg aku xkan boley lupa smpai bila2 masa mak aku bwk batang kayu nk rotan aku n adik sbb ikut abg aku p mandi laut tgh ari terik..dl, waktu abah keja immigration, quarter dpn laut ja..seberang jalan ja..so sgt senang utk kami mandi laut pd bila2 ms..satu ari 2 abg aku ajak aku n adik aku mandi laut.sedang enak kami mndi laut, tetiba mak aku smbil pegang batang kayu

"kak cik, adik!! (mau satu oktaf suara mak aku kedengaran) naik cpt!! aku kata naik..yg duk ikut abg hampa tue buat pa..jadi apa2 sat kg..naik cpt!!!"

huh! kecut perut aku time tue..mak aku muda2 dl..klu da marah...incredible hulk pon tkt.. :P opssss... aku pusing kiri aku pusing kanan tgk2 abg aku da ilang tgh laut..ceh!! ampeh ja..mentang2 dia pndai berenang...dia tggal aku ngan adik...huhu

mak memang garang kecik2 dl..tp sbb mak garang kami adik bradik berjaya mcm skrg..alhamdullillah..mmg aku x nafikan, apa aku sekarang semata2 kerana mak,..aku blaja tggi kerana mak, aku berusaha nk berjaya kerana mak dan apa yg aku buat suma kerana mak..i love my mak so much!! :)

insyaAllah mak, payung emas dah menanti mak kt syurga...aminn

once again

HAPPY MOTHER'S DAY

buat MAK





No comments: