Thursday, July 30, 2009

adakah aku gembira apabila sekolah aku terpaksa ditutup?

sudah tentu tidak!!! well..to be honest..of course la ada perasaan suka apabila dpt cuti..knp cuti ek? ini disebabkan wabak influenza a h1n1 telah melanda seluruh kampus aku dlm ms x smpai semggu..sblm nie rumors bnyk sgt..ckp 9 org positive la 11 org positive la dan mcm2 lg..aku pada mulanya...wahhh..pd mulanya 2..xpe..xsalah sekali skala kt menggunakan ayat yg skema utk menulis..kan? :)
dlm 2 3 ari tiba2 ja kampus dikejutkan dengan hampir seratus or more than that mengalami demam pada suhu yg tggi..dan kami warga2 yg x demam jugak tempias sm..tp bkn tempias demam tp tempias perasaan tkt dijangkiti..wawawa..mulanya kata nk tutup..then xtutup..then nk tutup sbb mkn ramai..sampai satu saat aku dh mls nk amik tau..tutup la klu nk tutup..klu xtutup pon bagos gak..mlm sebelum usm di umumkan cuti semggu, keadaan kt blok cm biasa ja..tmbhan lak dlm web kjjusm ckp keadaan terkawal..xda sapa yg dijangkiti lg..so harapan nk tutup 2 mcm malap ja..aku pon dengan penuh smgt wat preparation nk hadap muka lec aku utk sesi presentation LI..dengan penuh ketekunan..btl ke? xda la tpu ja..xtekun mana pon..huhu..lepas dh sedia suma..aku dengan senang ati tdo..
sok pg nya tue.,..pg 2 dh la aku subuh gajah bcoz of jam hs xbunyi atau bnyi tp aku xsedar..hehe..aku bgn dlm keadaan suasana yg sgt meriah umpama di pagi raya..rupa2nya ada notis utk kosongkan desa ASAP..waaaa..knp disaat2 aku dh bersedia utk menghadap muka DR..tp kenapakah kena kosongkan desa??dan suma aktiviti kelas ditangguhkan selama seminggu..tidak!!adakah ini berita gembira..
ans= yes - no = neutral..hehe
yg pasti seminggu dari skrg keja aku akan bertmbh2..itu yg pasti..tp kepada suma yg demam sama ada +ve mahupon -ve..saya doakan suma akan sihat kembali..and ain..u 2..jgn lupa mkn ubat k...
p/s kebersihan itu separuh dari asas keimanan..

No comments: