Monday, June 14, 2010

solat isyak

semalam dlm kul 12 mlm...aku n en azrin masing2 x solat lagi..dia sibuk tgk tv n aku pulak cm biasa la..ngadap benda alah nie sampai pinau mata2...
tetiba..

"sayang, abg nk tdo sat...kul 12.15 kejut abg..nk sembahyang.."

"semayang la dl...sat lg mesti susah nk bangun...tau dah..." aku nie da sedia maklum perangai dia mula la nk bebel...huhu
"x la..abg bangun sat lg...kejut sat sat lg.."

dah dia ckp cm tue...aku pon mls nk kata apa lg...en azrin pon dgn nyenyak nya tdo..
masa berlalu..aku tgk2 jam da dekat kul 12.50..mata pon da makin layu..

aku pon kejut dia..n jawapan dia..
"dah kul brapa?"

"kul 1..bangunla."

dia ngeliat kiri dia ngeliat ke kanan..last2 dia jwb..
"setengah jam lagi boley x"
thats why la aku xbg tdo lagi...aisshhhh..geramnya...aku kejut kejut dan kejut lagi..dia wat dek ja...tetiba aku teringat petua mak aku..

mak crita..dulu2 mak kejut abah bangun waktu subuh...mak baca yasin tepi telinga...hahahah....lagi dasyat...baru satu ayat ja...kelam kabut abah aku bangun...hmmm..idea yg menarik...tp...aku rasa aku ada idea lagi baik..

aku masuk toilet, amik air semayang semua nk semayang..selalunya aku solat dlm bilik semayang..tp semalam..aku pakai telekong siap semua...aku masuk bilik..n kebetulan...kepala katil mmg mengadap kiblat..so aku pon kibas2 sket sejadah tue tepi en azrin..aku tgk dia bukak mata sebelah dah..tp wat liat lagi...aku pon..
"bismillahirahmanirahhim!!" saja ja aku baca kuat2..aku takbir kuat2...kelam kabut dia bangun...heheh..
"eh..apa nie...??" muka da marah da...
aku pon jawab " semayang la...dah abang xmau baangun semayang...farah tolong semayang kan"
aku tgk muka en azrin da mcm pe'nga hangit dah..heheh.... :P terus dia bangun semayang..
hmm..berjaya idea aku...yes!!



p/s solat itu tiang agama..

7 comments:

E K A said...

hahhaa...kelakar...sama cam penyakit en suami...susah nau nak kejut dr tido

farah fazrin said...

hehehe..mmg pon...kadang2 sakit ati kejut bangun semayang eka... :P

izzati radhiah said...

hehehe..briliant idea kak farah..comel je..:)

senandung semalam said...

hhaaaa...seb bek x heart attack ke ape.. huhuu

key-one said...

wakakakakakaka..... siyess kelakar...
kalo k.farah kasi mekap muke putih2 sikes..pengsan kot ur hubby...hahaha

farah fazrin said...

keyone..hehe..jap agi kak farah pengsan sama tgk dia pengsan :P

kay-N said...

haha..ingat kan buat-buat jadi antu ngan telekung..kalo cmtu mmg terkjut ah..haha =pp nice story!