Friday, February 26, 2010

berdikari..

kadang-kadang aku terpk..salah ke klu seorg wanita/perempuan/gadis atau yg seumpama dgnnya except maknyah..berdikari?? kenapa lelaki xsuka pompuan yg terlalu berdikari..?bukan ke menyenangkan kaum adam juga klu pompuan pandai berdikari..hmm..

aku dilahirkan dlm family yg kekurangan kaum adam..dlm kami tujuh beradik...abg aku sorg ja lelaki...selebihnya of course la pompuan..abah aku seorg yg tegas dan jugak garang..yup..garang..sbb 2 smpai skrg mak aku pggl aku sesumpah..depan abah ja automatik aku akan berubah menjadi warna PINK..wink!

tau x knp? sbb aku nie bkn la bdk yg mendengar kata sgt pon especially klu mak aku yg ckp..ada ja objection yg boley menaikkan darah mak aku..hehe..tp bl dpn abah..automatik aku akan menjadi anak yg plg patuh di muka bumi nie..sbb apa..sbb abah aku garang..mungkin dek ketegasan dia mendidik kami, wat aku jugak mnjadi tegas dan err..garang.apa yg aku ckp..mesti aku nk menang..even dgn en husband..

dan disebabkan kekurangan kaum adam dirumah jugak la membuatkan kami adik beradik sentiasa berdikari dlm segala hal..dari hal kecik smpai kan ke hal besaq..hmm..dan bila kawen..satu masalah besar yg aku hadapi..aku tak reti nk mntk tolong en husband wat keja..klu aku ckp kadang2 suara berbentuk arahan..aku tau aku salah..aku tau kadang terkasar bahasa..tp susah sgt aku nk ubah sikap yg satu nie..bg aku..apa org lain boley wat..aku boley wat jugak..org lain basuh kreta..aku basuh kreta...siap dua bijik lg kreta kami 2..time pndh en husband angkt brg..aku sibuk jugak nk agkt brg yg xperlu pon aku agkt..aku xbiasa..sbb dari kecik aku dh biasa wat keja kaum adam nie..

sampaikan dia penah tegur sikap aku...
katanya " abg suka pompuan yg berdikari, tp jgn smpai terlalu berdikari smpaikan ketepikan abg"

dan waktu 2..mmg aku sentap dan rasa bersalah yg amat sgt..tp..mcm mana aku nk ubah sikap..slama 25 taun..yg nie la sikap aku..yg nie perangai aku..susah nk ubah..mngkin sbb kdg2 terbegaduh jugak kami berdua..tp bg aku..2 adat la..dlm rumahtangga..sedangkan buah tembikai berwarna merah..nie kan pulak buah durian..heheh..errkkk.. :P aku bersyukur sbb my hubby bkn seorg yg panas baran..klu x..mau meletup gak umah..2 2 panas..
dia sentiasa tenang waktu aku marah, dia sentiasa senyum waktu aku majuk..2 lagi la wat aku majuk..sbb dia da xmau pujuk aku dh skrg..waaa....cuma bl sesekali dia meletup..gerun gak aku :P tp aku dh jnji..aku da tekad aku nk bljr utk berubah..bljr utk menjadi yg terbaik utk dia..untuk en husband..dan aku mengharapkan keadaan yg sm bg pihak dia..dlm menjadikan kehidupan umah tangga kami lagi harmoni...insyaAllah..

doa kebahagiaan rumahtangga



Maksudnya : Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang-orang) yang berdoa dengan berkata: Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa. (al-Furqan 25, ayat 74)

http://www.arabmykrk.com/artikel/doa-doa-untuk-kebahagiaan-rmahtangga-suami-isteri-anak-soleh-solehah.html

p/s mlm nie terserius tajuk la pulak..n..sbnrnya i just missed him..as i hope he will miss me 2...






2 comments:

LanaBusyBee said...

aaaaaaaaa kita sama la wan...aku lg la, adik beradik suma pempuan, mmg dh berdikari sejak sekolah rendah lg..gosok baju pun sendiri tau huhuhu..smpi la terbawak2 hingga skrg ni...dan tak pepasal tunang aku kata aku ni garang huhu, dah tunang baru nmpk ek huhu...dan dia sgt risau kalau aku shopping sensorg di KL, tapi aku dah besa dah huhuhu

pn fAzrin in d h0use said...

2 la..aku boley ja shopping sorg2 kt tesco..xdak masalah pon..tpkan ruby..jgn terlalu berdikari sgt..nti dia akan jd xkisah lgsg..may be salah aku sbb terlalu tunjuk yg aku nie boley wat apa sj..smpai kan nk ajak p tesco bl brg..dia kata..."abg xp xpa kot..." waaa...kecewa aku...