Thursday, February 25, 2010

my name is khan..

aku review hanya crita yg aku sk tgk..dan sememangnya dh lm aku tunggu crita nie sbb pelakon nya kajol n shah rukh khan..2 big star yg mmg aku punya favorite..directed by karan johar..yg sememangnya sentiasa menghasilkan crita2 yg best..cthnya kabhi kushi kabhi gham..kuch kuch hota hai n etc...kenal x? ala..yg talk show..coffee with karan 2...yg boley la tahan hensem kot...kot?? what eva.. :P

dan pelakonnya rizwan khan (SRK) diulang khan..khan..bkn kan...tp khan...hehe..n mandira (kajol)..apa yg best pasal crita nie..first...the main story pasal rizwan KHAN pesakit asperger's syndrome yg jatuh cinta dgn madira yg beragama hindu dan merekaberkahwin hidup bahagia smpat tragedi 9/11 yg merubah kehidupan rumahtangga mereka nie 100%..dan dlm usaha nk amik ati si madira nie blk iaitu lakonan kajol..KHAN berjnji nk jumpa dengan mr president utk bgtau yg nama dia khan dan dia bukan terrorist..atau dari pemahaman aku..dia ckp yg muslim bukan pengganas..hmm...yg tue la yg aku phm..

dan yg menarik lagi pasal movie nie..ialah xda lagu-lagu cinta yg hero ngan heroin nyanyi kt taman bunga, jugak tari menari yg nmpk pusat mcm xcukup kain..none...lain dari crita hindustan lain...dan yg paling penting bg sesebuah movie ialah chemistry yg perlu ada between hero n heroin..itu yg kajol n SRK ada...sgt semulajadi..aku xpndai sgt nk review2 movie nie..sbb 2 aku xjd wartawan hiburan..sbb fail nk susun-susun ayat..yg aku tau crita nie best..tp aku copy gak la review nie supaya proper sket susunan crita dia..

The film is about Rizwan Khan (Shah Rukh Khan) who suffers from Asperger's Syndrome, a birth disorder. Rizwan has problems in his social interactions. After his mother's (Zarina Wahab) death, his US-based younger brother (Jimmy Shergill) takes him to San Francisco where Rizwan starts working as a salesman. On one of his calls, he encounters Mandira (Kajol) and his life changes. Mandira is a single mother, falls in love with Rizwan in an improbable yet utterly romantic manner. They get married and, life seems till (9/11) changes it all. Rizwan and Mandira are torn apart after they face a monumental tragedy as victims of racism. To win Mandira back, Rizwan is faced with the most daunting task of all. And thus begins his journey -- across states, cultures, people, racial profiling and hatred. In his quest to rediscover his lost love, how Rizwan emerges as the most unlikely hero forms the crux of the film.

http://www.mid-day.com/entertainment/2010/feb/100210-MNIK-My-Name-IS-Khan-Movie-Review.htm
aku start minat SRK ngan kajol mula dengan crita

dilwale dulhania lejayenge- RAJ n SIMRANkuch-kuch hota hai - RAHUL n ANJALIkabhi kushi kabhi gham -RAHUL n ANJALI

dan lain-lain cerita..bazzigar n karan arjun...suma aku tgk dan suma aku sk..kecuali bazigar..sbb SRK kurang baik wataknya dlm 2...the rest thumbs up!

p/s kajol n SRK is the best jodi ever...

No comments: